Protokoły - do 05.2012

Protokół Nr 23/08 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

 

PROTOKÓŁ NR 23/08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 4 kwietnia 2008 roku

 

 

 

Tematem posiedzenia było:

1.     Otwarcie.

2.     Zapoznanie się z przedłożonym sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2007 rok oraz sporządzenie wniosku p przyjęcie sprawozdania i udzielenie z tego tytułu absolutorium Wójtowi Gminy.

Ad. 1

Otwarcia posiedzenia komisji dokonał Przewodniczący Jarosław Radke, witając przybyłych radnych oraz Zofię Kiełkowską Skarbnika Gminy (lista obecności w załączeniu).

Ad. 2

W punkcie tym Skarbnik Zofia Kiełkowska przystąpiła do omawiania sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok. Przedstawiła, że pierwotnie budżet wynosił:

dochody  8 883 730 zł

wydatki  9 119  260 zł

W wyniku zmian budżetowych na przestrzeni 2007 roku budżet kształtuje się następująco:

dochody  7 918  187 zł

wydatki   8 032  004 zł

Realizacja budżetu w 2007 roku:

dochody budżetowe wykonano w wysokości 7 959 933,54 zł i zrealizowano je w 100,53 % planu,

wydatki budżetowe wykonano w wysokości 7 473 075,53 zł i zrealizowane zostały w 93,04%,

wydatki inwestycyjne na plan 787 280 zł., wykonanie wynosi 769 749,37 zł. tj. 97,77% planu,

wydatki bieżące wykonano w wysokości 6 703 326,16 zł. tj. 92,53% planu.

Zaplanowano deficyt budżetowy w wysokości 113 817 zł., pokryty wolnymi środkami z lat ubiegłych.

 

W okresie sprawozdawczym osiągnięto nadwyżkę budżetową w wysokości 486 858,01 zł. Natomiast nadwyżka z lat ubiegłych to kwota 140 333 zł.

Zatem skumulowana nadwyżka budżetowa wynosi 627 191 zł.

Pani Skarbnik wyjaśniła komisji, że w budżecie nie można ująć środków na spłatę rat kredytu, dlatego musi je mieć poza budżetem. Zatem z nadwyżki ma środki na spłatę rat kredytu. Środki z nadwyżki procentują na siebie i dzięki nim gmina może ubiegać się o środki strukturalne, ponieważ ma udział własny.

Z nadwyżki p. Skarbnik spłaciła pożyczkę na Dom Kultury.

 

Przewodniczący komisji p. Radke poruszył sprawę sieci informacyjnej dotyczącej Internetu na wsi. Zapytał, czy to takie ważne? Uważa, że może lepiej przeznaczyć  w tym roku 8000 zł. na przygotowanie projektu na inne zadanie. Ponieważ, gdyby pojawiła się możliwość pozyskania środków z Urzędu Marszałkowskiego to gmina nie posiada żadnego gotowego projektu. Natomiast odnośnie Internetu to nie ma rozpoznania, określonego kosztorysu. Zadanie może kosztować gminę 50.000 zł., ale może być i tak, że 90.000 zł.

 

W dalszej części posiedzenia p. Skarbnik przedstawiła, że cały czas w załączniku inwestycyjnym planowany był remont szkoły, ale nikt się za to nie zabrał. Pani Wójt pojechała  do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie pozyskania środków na w/w zadanie. Mają być też uruchomione środki, które będzie można pozyskać na drogę Lubianki – Głęboczek – Chojno. W ubiegłym roku nie było możliwości pozyskania środków unijnych.

 

Następnie komisja przy udziale p. Skarbnik przystąpiła do analizowania wykonania dochodów za 2007 rok.

Dział rolnictwo i łowiectwo, osiągnięto dochody w wysokości 300 445,70 zł, które stanowią  92,01% planu.

Dział leśnictwo – realizacja dochodów wynosi 44,13%.

Dział wytwarzanie i zaopatrywanie w energie elektryczną, gaz i wodę na plan dochodów 106 000 zł wykonanie wynosi 110 264,19 zł, co stanowi 104,02% w strukturze ogólnego wykonania . Zaległości z tytułu sprzedaży wody wynoszą na dzień 31.12.2007 roku  34 003,81zł. Takie wykonanie planu związane jest ze zwiększoną liczbą odbiorców oraz ilością pobieranej wody.

Dział transport i łączność – zaplanowano środki strukturalne na kontynuację budowy drogi Głęboczek – Lubianki – Chojno. Brak realizacji zadania w 2007 roku. Dochody w tym dziale uzyskano z dotacji ze środków FOGR na modernizację drogi Ksawery – Gołuchowo.

Dział gospodarka mieszkaniowa, osiągnięto dochody ze sprzedaży nieruchomości w wysokości 20 595,80 zł tj. 108,40%.

 

 

Dział administracja publiczna -  106,98% wykonania. Zaległości wynoszą 11 589,22 zł.

Plan dochodu czynszów jest zgodny z przypisem i wynosi 100% . Występują jeszcze znaczne zaległość z lat ubiegłych, która powstała przez dzierżawienie nieruchomości w Makówcu przez nieistniejącą firmę ,,MAR – DAR” sprzedaną w 2003 r. innej firmie.

W dziale dochodów własnych p. Skarbnik stwierdziła, że wykonanie planu jest dobre. Podatek rolny, leśny, od nieruchomości, wykonanie planu jest ponad 100%.

Podatku od środków transportowych, wpłynęło 83 358,23 zł  co stanowi 103,41% wykonania. Zaległości wynosiły 6259,50 zł.

Oświata i wychowanie – osiągnięto dochody w wysokości 74 470,40 zł tj. 102,78 %planu.

W dziale pomoc społeczna dochody otrzymane w tym dziale wynoszą 1 450 637,37 zł na plan roczny 1 474 269 zł, co stanowi 98,40% i 18,22% do dochodów wykonanych.

Edukacyjna opieka wychowawcza – wykonanie stanowi 99,50% planu. Środki otrzymano na stypendia i zasiłki dla uczniów, zakup podręczników dla dzieci od 0-III kl., oraz mundurków dla uczniów.

Najniższe wykonanie kształtowało się w działach rolnictwo i łowiectwo, w pozostałych działach wykonanie kształtuje się stosunkowo wysoko.

 

Następnie komisja przystąpiła do analizowania wydatków w 2007 roku.

Skarbnik Zofia Kiełkowska przedstawiła, że pierwotnie wydatki budżetowe określono w wysokości 9 119 260 zł., wydatki bieżące – 6 827 000 zł i majątkowe – 2 292 260 zł. Ostateczna kwota planowanych wydatków budżetowych w 2007 r. wynosi 8 032 004 zł. Wydatki budżetowe w 2007 r. wykonano w wysokości 7 473 075,53 zł, co stanowi 93,04% planu.

W dziale rolnictwo i łowiectwo wydatkowano środki finansowe w kwocie 742 521,58 zł tj. 97,26%. W tym dziale ujęte są płace i pochodne pracownika (konserwator).  Poprawiła się sytuacja i jest tylko 5% ubytków wody. Wpływy ze szkół płacone ryczałtem były na plus.

Transport i łączność, w ramach tego działu na plan roczny 244 000 zł wykonanie wynosi 202 770,64 zł, co stanowi 83,10%.  Pani Skarbnik stwierdziła, że zbyt mało środków wykorzystano na zakup materiału na drogi.

 

Radny p. Boniecki przedstawił, że na drodze Głęboczek – Lubianki – Chojno odkleja się grysik i powstają zagłębienia.

 

 

Skarbnik Zofia Kiełkowska przedstawiła kolejny dział działalność usługowa, Zaplanowane środki w wysokości 30 000 zł wykonano w kwocie 20 007 zł tj. 66,69% . Wydatki przeznaczono na projekty o warunkach zabudowy i o warunkach środowiskowych.

 

Komisji zaplanowała kolejne posiedzenie wstępnie na dzień 8 kwietnia 2008 r. tematem którego będzie dalsze omawianie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok  - wydatki oraz sporządzenie wniosku o przyjęcie sprawozdania i udzielenie z tego tytułu absolutorium Wójtowi Gminy.

 

Na tym posiedzenie Komisji Rewizyjnej zakończono i podpisano

 

 

Protokolant:                                           PRZEWODNICZĄCY:

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2008 12:20
Dokument wprowadzony do BIP przez: Łukasz Lazarowski
Ilość wyświetleń: 882
16 lipca 2008 12:20 (Łukasz Lazarowski) - Utworzenie dokumnetu.
Zatrzymaj banner przewijany