Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Chrostkowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.chrostkowo.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Treści lub funkcje niedostępne:

  • Zdjęcia nie posiadają prawidłowego opisu lub nie posiadają go wcale
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo
  • Część dokumentów pdf została opublikowana bez warstwy tekstowej, jako skany innych dokumentów

Powody niedostępności:

  • Trwają prace nad poprawą dostępności, dokumenty pdf w miarę możliwośći będą poprawiane a zdjęcia uzupełniane o tekst alternatywny. 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Krystian Radke

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do wejścia prowadzą schody oraz pochylnia dla osób niepełnosprawnych w tym wózków inwalidzkich.

Dostosowanie korytarzy

Korytarz na parterze budynku jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach.

Dostosowanie schodów

Schody prowadzące do budynku wyposażone są w pochylnie i poręcze rurowe oraz dzwonek.

Dostosowanie wind

Brak wind w budynku.

Dostępność pochylni

Pochylnia dostępna jest przy wejściu do budynku.

Dostępność platform

Brak platform w budynku.

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie toalet

Toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe oraz komunikaty obsługiwane są za pomocą telewizora znajdującego się na parterze budynku.

Dostępność pętli indukcyjnych

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Dostępność alfabetu brajla

W budynku znajdują się tabliczki z zapisem nr pomieszczeń wg alfabety brajla.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 września 2020 14:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Łukasz Lazarowski
Ilość wyświetleń: 1805
18 marca 2025 10:14 (Krystian Radke) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
18 marca 2025 10:13 (Krystian Radke) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
18 marca 2025 10:12 (Krystian Radke) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
Zatrzymaj banner przewijany