Protokoły - do 05.2012 - archiwum

PROTOKÓŁ Nr 5/07 z posiedzenia Komisji Budżetu, Finansów, Planowania i Rozwoju Gospodarczego w C H R O S T K O W I E w dniu 16 marca 2007 roku

PROTOKÓŁ Nr 5/07

z posiedzenia Komisji Budżetu, Finansów,
Planowania i Rozwoju Gospodarczego
w C H R O S T K O W I E
w dniu 16 marca 2007 roku


Porządek obrad :

1. Otwarcie posiedzenia Komisji.
2. Omówienie projektu zmian w budżecie gminy w 2007 rok.



Ad. 1


Otwarcia Komisji dokonał Przewodniczący – p. Karol Celmer witając przybyłych członków, p. Skarbnik i p. Przewodniczącego Rady Gminy / lista obecności w załączeniu /.


Ad. 2


W punkcie tym przystąpiono do omówienia projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy w 2007 rok / projekt uchwały w załączeniu /.
Przewodniczący Komisji – p. Karol Celmer poprosił p. Skarbnik o analizę zmian dokonanych w budżecie.

Pani Skarbnik Gminy – Zofia Kiełkowska – poinformowała, że środki w kwocie 40.000 zł. pozostały w budżecie bez zmian zgodnie z przeznaczeniem na wynagrodzenia osobowe. Następnie wyjaśniła sprawę zmniejszonej subwencji oświatowej o kwotę 306.545 zł. Skontaktowała się telefonicznie z p. Oborską z Ministerstwa Finansów i uzyskała informację, że środki otrzymamy w późniejszym terminie, a powodem zaistniałej sytuacji była pomyłka Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu.

Pan Wojciech Nadulski – poruszył sprawę zatrudniania nauczycieli, a mianowicie, że obecnie nauczyciel musi mieć skończone kilka kierunków studiów.

Pani Skarbnik – wyjaśniła, że jest to odgórne zarządzenie w sprawie kwalifikacji nauczycieli i nauczania danego przedmiotu. Tak musi być.

Pani Kiełkowska Zofia – kontynuując temat posiedzenia, poinformowała, że decyzją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego dokonano zmian w budżecie gminy. Po stronie dochodów zmniejszono dotację o kwotę 238.000 zł na świadczenia rodzinne i zaliczki alimentacyjne, oraz o kwotę 100,00 zł. na ubezpieczenia zdrowotne za niektóre osoby pobierające świadczenia z opieki.
Dokonano również zmian subwencji ogólnej, zmniejszono subwencję oświatową o kwotę 306.545 zł., a zwiększono subwencję równoważącą o kwotę 2.556 zł stosownie do pisma Ministra Finansów
Ogółem po stronie dochodów dokonano zwiększenia o kwotę 2.556 zł., natomiast zmniejszenia o kwotę 544.645 zł.
Natomiast po stronie wydatków wprowadzono korektę subwencji i dotacji zgodnie z przeznaczeniem, oraz dokonano przeniesień między paragrafami na remont Stacji Uzdatniania Wody / malowanie, wymiana żwirków /.
Po za tym zmniejszono wydatki majątkowe o kwotę 55.000 zł. przeznaczone w budżecie na budowę sieci komputerowej, zakup serwera, oprogramowania do wdrożenia podpisu elektronicznego i elektronicznego obiegu dokumentów na wydatki bieżące z przeznaczeniem na zakup materiałów na drogi gminne.
Ogółem po stronie wydatków dokonano zwiększenia o kwotę 78.556 zł., natomiast zmniejszenia o kwotę 620.645 zł.
W związku z dokonanymi zmianami budżet gminy po stronie dochodów i wydatków budżetowych zmniejszono o kwotę 542.089 zł.
Na tym p. Skarbnik zakończyła analizę projektu uchwały.

Przewodniczący Komisji – p. Karol Celmer powrócił do sprawy środków w kwocie 40.000 zł. Zadał pytanie radnym, czy pozostawić środki w budżecie zgodnie z przeznaczeniem na wynagrodzenia osobowe, czy też dokonać przeniesienia na remont dróg gminnych ?

Pan Paweł Chojnicki – stwierdził, że można by zostawić środki pod warunkiem, zapewnienia ich w przyszłym roku.

Pan Jerzy Żabicki – w swej wypowiedzi stwierdził, że pewności nie ma.

Pan Nadulski – poruszył sprawę starego ciągnika, który powinien być wykorzystany do pracy, szczególnie teraz podczas remontu dróg.

Pani Skarbnik – poinformowała, że ciągnik nie został jeszcze naprawiony.

Skarbnik Gminy – Zofia Kiełkowska – poinformowała radnych Komisji, iż dokonano wypłaty odprawy oraz wynagrodzenia rocznego za 2006 rok dla byłego wójta p. Zbigniewa Świderskiego po uprzednio pozytywnym zaopiniowaniu przez radcę prawnego p. Górala.

Radny Nadulski – zadał pytanie, czy radca prawny przyjmuje też mieszkańców gminy?

Pani Kiełkowska – poinformowała, że jest zatrudniony radca prawny i pracuje u nas w każdy poniedziałek.

Pan Karol Celmer – ponownie poprosił członków o zdecydowanie w sprawie 40.000 zł.

Komisja we wspólnym porozumieniu podjęła decyzję, że środki w dziale Urzędu Gminy przeznaczone na wynagrodzenia osobowe mają pozostać bez zmian.

Na tym posiedzenie Komisji zakończono i podpisano.


Protokolant :

PRZEWODNICZĄCY:


Beata Gawrońska

Karol Celmer



Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 czerwca 2007 09:54
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1022
01 czerwca 2007 09:59 (Administrator) - Dodano załącznik
01 czerwca 2007 09:58 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu
01 czerwca 2007 09:55 (Administrator) - Zmieniono treść dokumentu
Zatrzymaj banner przewijany