PROTOKÓŁ Nr 19/08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w Chrostkowie
z dnia 28 stycznia 2008 roku
Tematem posiedzenia było:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Sprawozdanie z działalności komisji za 2007 rok.
3. Sprawa opłaty za wywóz nieczystości na terenie gminy Chrostkowo.
Ad. 1
Otwarcia posiedzenia Komisji Rewizyjnej dokonał Przewodniczący p. Jarosław Radke, witając przybyłych radnych (lista obecności w załączeniu). Następnie przedstawił temat posiedzenia.
Ad. 2
Komisja rewizyjna na podstawie protokołów przygotowała sprawozdanie z wykonania planu za 2007 rok. Podsumowując całoroczną pracę komisja wysunęła wnioski, a mianowicie, żeby odbywało się więcej odrębnych posiedzeń komisji rewizyjnej, przyjęto jedno posiedzenie w miesiącu, na których realizowane będą tematy zawarte w planie pracy na 2008 rok, oraz sprawy bieżące. Ustalono również, zaproszenie sołtysów i pracownika urzędu p. Jakuba Mazura w celu przeprowadzenia kontroli stanu dróg gminnych. Komisja rewizyjna wyznaczy dzień i godzinę przeglądu dróg dla poszczególnych miejscowości. Ponadto komisja ustaliła, żeby na posiedzenia, których tematem będą sprawy związane z budżetem przygotowane były materiały przez kompetentnego pracownika. Następnie komisja odniosła się do sprawy przeprowadzania kontroli wydatków w placówkach oświatowych. Przyjęto, że weryfikacja będzie polegała na sprawdzeniu wszystkich wydatków poniesionych przez szkoły wraz z ich udokumentowaniem, aby w ten sposób ograniczyć wydatki i zmobilizować dyrektorów do pilnowania się przy wydawaniu pieniędzy.
Ad. 3
Na posiedzenie przybyła p. Elżbieta Mazanowska Wójt Gminy, która przedstawiła komisji sprawę dotyczącą opłaty za wywóz nieczystości na terenie gminy Chrostkowo.
Nadmieniła, że poprosiła o zwołanie komisji, ponieważ zachodzi potrzeba wywołania uchwały w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwienia zmieszanych i nie segregowanych odpadów komunalnych oraz segregowanych i odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne oraz nieczystości ciekłych. Jak również uchwały w sprawie dofinansowania linii na wysypisku w Lipnie, w koszty budowy którego gmina partycypowała w 2004 roku. Wyjaśniła dalej, że rozmawiała z kierownikiem wysypiska śmieci ZOK w Lipnie oraz pracownikiem urzędu miasta w sprawie opłaty za wywóz nieczystości, która wynosi 15 zł + VAT od pojemnika 110 dm lub 120 dm. W związku z czym podjęcie w/w uchwał umożliwi obniżenie przedstawionych kosztów na 11 zł + VAT. Tak drastyczny wzrost opłaty związany jest ze wzrostem opłat od wysypiska za zanieczyszczanie środowiska ustalonych odgórnie.
Pani Wójt w dalszej wypowiedzi przedstawiła, że wymogi unijne zobowiązują rolników i nie tylko do posiadania umów i rachunków dotyczących wywozu nieczystości, a zadaniem gminy jest, aby tych było jak najwięcej. W związku z tym, dofinansowanie wysypiska w kwocie 10.000 zł na rok przez gminę odciąży społeczeństwo, w tym głównie rolników. Po czym zwróciła się do szanownej komisji o wyrażenie zdania w w/w sprawie, ponieważ do 31 stycznia musi udzielić odpowiedzi, żeby Zakład Obsługi komunalnej w Lipnie mógł zawierać umowy na odbiór śmieci.
Radny p. Krzywosiński zapytał o konkurencyjne firmy na co p. Wójt odpowiedziała, że nie posiadają zezwolenia na wywóz śmieci mieszanych.
Przewodniczący p. Radke stwierdził, że komisja rewizyjna ustaliła, że będzie zajmowała się tym co do niej należy i wystarczy, że zapozna się z tym, co ustaliły komisja budżetu i oświaty.
Następnie pani Wójt przedstawiła komisji, że zlikwiduje dowóz dzieci z Adamowa, ponieważ są to boczne drogi.
Komisja Rewizyjna poruszyła też sprawę remontu dróg i proponowała zakup urządzenia-TURA do rozmieszczania materiału, co w dużym stopniu usprawni pracę.
Pani Wójt przedstawiła, że w bieżącym roku będzie robiona droga do FOGR-u. Zastanawia się na d drogą na Lubówiec bądź Chodorążek.
Radny p. Lenczkiewicz zapytał o stary ciągnik.
Pani Wójt odpowiedziała, że jak na razie stoi, ale chciałaby, żeby został sprzedany.
Przewodniczący p. Radke stwierdził, że środki te przydałyby się na zakup TURA .
Następnie komisja ustaliła, że kolejne posiedzenie odbędzie się około 10 lutego 2008 roku, tematem będzie kontrola GOPS pod kątem prawidłowości przydzielanych zapomóg i zasiłków.
Na tym posiedzenie komisji rewizyjnej zakończono i podpisano.
Protokolant: PRZEWODNICZĄCY:
/Jarosław Radke/
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Chrostkowo