Rejestr petycji 2021

Petycja nr 3

Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie inter alia:  art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f,  art. 6 ust. 1 pkt 5  Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10)   - wnosimy o udzielnie informacji publicznej w przedmiocie stanu faktycznego na ternie miejscowo właściwym dla Gminy (Adresata wniosku) . 

 

 

§1.1) Wnosimy o podanie kwoty jakiej gmina nie wykorzystała - w 2020 z tytułu przewidzianych na 2020 rok środków - w ramach dyspozycji wynikających z zadań i budżetów określonych w ramach Ustawy z dnia 26 października 1982 r.o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  (Dz.U.2016.487 t.j. z dnia 2016.04.12) (scilicet: kolokwialnie zwane przez decydentów - KORKOWE 2020) 

 

§1.2) Na mocy art. 61 Konstytucji RP, w trybie inter alia:  art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. f,  art. 6 ust. 1 pkt 5  Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2176) - wnosimy o udzielenie informacji publicznej w przedmiocie jaka kwota została niewydatkowana - na dzień złożenia niniejszego wniosku  - z powierzonych przez Przedsiębiorców (konsumentów) w 2021r. środków - wynikających z zadań i budżetów określonych w ramach dyspozycji Ustawy z dnia 26 października 1982 r.o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  (Dz.U.2016.487 t.j. z dnia 2016.04.12)

 

§1.3) W trybie wyżej wzmiankowanych przepisów - wnosimy o podanie szczegółowej struktury rzeczonych planowanych/zrealizowanych   - wydatków  za 2021 r. - najlepiej w formie tabeli - tak jak to otrzymujemy z innych gmin. 

Dla ułatwienia aby nie absorbować czasu Urzędników - może być to tabela zawierająca 10 najważniejszych (najwyżej kosztowo kwantyfikowanych) pozycji. 

 

 

Szerzej - wzmiankowana problematyka została opisana w cytowanych protokołach NIK - wg. rzeczonych protokołów - jedynie w skontrolowanych gminach niewykorzystana kwota w tym względzie wyniosła łącznie ponad 14 mln pln - sic!  - z punktu widzenia interesu społecznego - zdaniem wnioskodawcy sytuacja taka jest skandaliczna i świadczy o rażącym lekceważeniu przez niektóre Gminy rzeczonej problematyki. 

 

Dane te wydają się niezbędne do działania każdej Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych -  dlatego prosimy o merytoryczne podejście do przedłożonej problematyki oraz ewentualne pozyskanie wnioskowanych danych. 

 

Ponownie zwracamy uwagę na materiały medialne:

Materiał TVP Info: https://www.tvp.info/43314343/raport-o-dopalaczach-zgon-prawie-co-drugi-dzien-najczesciej-wsrod-mlodych-osob  

lub: https://www.tvp.info/42749852/cios-w-handlarzy-smierci-dopalacze-gangu-zabily-co-najmniej-cztery-osoby 

- nie powinny one zostawić żadnych wątpliwości co do tego, że  uzyskanie informacji przez nas wnioskowanej i jej publikacja na naszych portalach oraz analiza danych w skali makro pod kątem wykorzystania narzędzi informatycznych w szkołach (inteligentnego oprogramowania) - pozwalającego na walkę z problematyką patologii w tym obszarze - jest szczególnie istotna z punktu widzenia interesu publicznego - co koresponduje bezpośrednio z art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

 

Zatem - zdaniem Wnioskodawcy -  powyższe pytania o informację publiczną -  wydają się szczególnie istotne z punktu widzenia interesu publicznego pro publico bono - nawiązując do art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy z dnia 6 września o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2018.1330 t.j. z 2018.07.10) - gdyż ten obszar wydatkowania pieniędzy podatników - wydaje się (jak wynika z uprzednio uzyskanych przez nas odpowiedzi) - szczególnie wymagać - wdrożenia procedur optymalizacji finansowej - tak aby w interesie publicznym wykorzystać potencjał nowoczesnych narzędzi informatycznych  w walce z patologiami  panującymi wśród Uczniów Szkół Podstawowych i ponadpodstawowych. 

 

 

§1.4) Jaką samoocenę wystawi sobie gmina w zakresie prowadzenia polityki prewencji w ciagu 2 ostatnich lat - na bazie powierzonych przez Podatnika środków - scilicet - korkowe - opłaty za sprzedaż alkoholu, etc)  proszę dokonać samooceny w skali od 0 do 10 przy czym 10 to najwyższa samoocena. 

Pozwalamy sobie zasugerować, że fakultatywnie przedmiotową samoocenę może dokonać Kierownik JST w ramach dyspozycji w trybie art. 27 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282.) Wnioskodawca ma na myśli ocenę - ad exemplum - działań Przewodniczącego GKRP lub całego organu. 

Wnioskodawca jest świadomy że samoocena może nie być uznawana (przez niektóre Gminy) za informację publiczną - prosimy o nieunikanie odpowiedzi również na przedmiotowe pytanie. 

 

Zdalna obsługa Interesantów - w tym wykonywanie zadań związanych z prewencją alkoholową w sposób Interaktywny (za pomocą Internetu) - staje się szczególnie istotna w czasie epidemii - i w naszym mniemaniu wpisuje się sugestie zawarte w Ustawie  z dnia 2 marca 2020 r.  o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych  (Dz. U. 2020 poz. 374)

Notabene właśnie osoby osłabione nałogami wydają się w obecnym czasie szczególnie narażone na kontakt osobisty i gros tych kontaktów wraz z przepływem informacji prewencyjnych - może przejmować kanał związany z Internetem.   

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 października 2021 11:00
Dokument wprowadzony do BIP przez: Krystian Radke
Ilość wyświetleń: 229
12 października 2021 11:02 (Krystian Radke) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
12 października 2021 11:00 (Krystian Radke) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany